Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Veel website- en webwinkeleigenaren willen het: hoger in Google komen. Op welke positie je website in Google en andere zoekmachines verschijnt is afhankelijk van diverse factoren, zoals inhoud, de laadtijd, kwaliteit en het aantal links van en naar je site. Ook simpelweg de leeftijd van je domeinnaam kan een relevante factor zijn. Door zoekmachineoptimalisatie (SEO) toe te passen, kan je site hoger in Google gaan scoren.

Ook voor sites die al goed scoren is zoekmachineoptimalisatie van groot belang om deze positie te behouden en verder te versterken, om de concurrentie nu en in de toekomst voor te blijven. Een hoge positie is belangrijk voor een optimaal presterende site. Dit zorgt immers direct voor meer bezoekers en daarmee ook een hogere conversie op je website. Zoekmachineoptimalisatie is daarmee een zeer geschikt middel om de omzet te verhogen.

macbook-seo-picture

ranking-google

Hoe scoor je hoger in Google?

Google maakt gebruik van een geavanceerd algoritme om te bepalen op welke positie een site in hun zoekmachine wordt weergegeven. Bovendien is een verkregen positie geen vaststaand gegeven en onderhevig aan allerlei veranderende eisen en omstandigheden. Gelukkig weten we goed welke factoren een grote rol spelen om een hogere positie in Google te krijgen. Denk daarbij vooral aan:

  • Content (inhoud die meerwaarde biedt)
  • Techniek (goede code, snelheid en veiligheid)
  • Populariteit (linkprofiel en social media)

Zorg voor inhoud die meerwaarde biedt

Wil je hoger scoren in Google? Zorg er dan voor dat je echt een autoriteit bent op het gebied van jouw onderwerp. Google beloont sites die hun best doen om goede en voor gebruikers waardevolle informatie te bieden. Een kwalitatief goede tekst van een goede lengte waarin het onderwerp uitgebreid aan bod komt maakt het verschil.

De doelstelling van Google is om voor haar gebruikers zo relevant mogelijk te zijn en kan dit alleen doen door ook relevante inhoud te tonen. Zorg er dus voor dat jouw content die relevante content is en dat deze voorzien wordt van goede koppen en afbeeldingen. Een belangrijk onderdeel van zoekmachineoptimalisatie is daarom een analyse van de inhoud van je site en het eventueel opstellen van een effectieve contentmarketingstrategie.

technische-optimalisatie

Technische optimalisatie

Naast het bieden van goede content, vindt Google het minstens zo belangrijk om haar gebruikers een snelle, maar vooral ook veilige ervaring te geven. Daarom is het zaak om je techniek op orde te hebben. Ten eerste door te zorgen voor nette achterliggende code, die er ook voor zorgt dat jouw website op mobiele apparaten ook netjes weergegeven wordt.

Goede code betekent veelal ook een snelle laadtijd, wat voor Google een belangrijke factor is om je site hoog te laten scoren. Tot slot is de veiligheid en betrouwbaarheid van je site voor Google van een steeds groter belang. Maak je bijvoorbeeld al gebruik van een veilig SSL-certificaat? Staan je contactgegevens op de site en informeer je jouw bezoekers netjes over het plaatsen van eventuele cookies?

high-quality-backlink

Verbeter authoriteit

Word je door andere mensen en sites die al hoog scoren in Google gewaardeerd en linken zij naar jouw website? Dan zal Google dit opmerken en ook jou belonen met een hogere positie in de zoekmachine.

Deze populariteit meet Google onder meer door te kijken naar het aantal kwalitatieve links van en naar je website en je activiteit op social media zoals Facebook, Instagram en Twitter. Wist je bijvoorbeeld dat slechts één link van een externe site met een hoge autoriteit meer waard is dan wel 10 links van kleine websites met een lagere score?

chart-seo

Waarom optimaliseren voor zoekmachines?

Een hoge positie in google betekent meer bezoekers en dus ook meer conversies en omzet. Zelfs het opschuiven van één plek kan al een groot verschil maken.

Kijk je naar het verschil tussen de eerste en de tweede positie in Google, dan zie je dat de eerste positie net zoveel verkeer krijgt als de posities 2 tot en met 4 samen. Verschuif je van de tweede pagina naar de eerste pagina, dan zul je merken dat het verkeer naar je site op die zoekterm ruim verdubbelt. Reden te meer om zoekmachineoptimalisatie toe te passen!

Waarom kiezen vooradOrbit marketing? 

Persoonlijke aanpak

Wederzijds vertrouwen staat voor ons centraal. Op een actieve en persoonlijke manier bouwen wij elke dag weer aan dit vertrouwen door het beste resultaat voor jou te realiseren.

Resultaatgedreven

De online wereld verandert continu. Met onze flexibele en resultaatgedreven mentaliteit spelen we in op de nieuwste ontwikkelingen en zetten we jouw budget optimaal in.

Geen vaste contracten

Bij ons zit je nergens aan vast, want flexibiliteit vinden we erg belangrijk. Je bent helemaal vrij om zelf te bepalen hoe en wanneer je gebruik maakt van onze diensten, zonder verplichtingen.

Voorkom een lagere ranking in Google door natuurlijke groei

Pas je niet de juiste methodes toe, of voldoet jouw site niet aan de richtlijnen voor een goede en veilige website? Dan loop je het risico op een Google penalty, een soort straf die Google uitdeelt voor sites die niet op de juiste manier te werk gaan, of van wie de inhoud niet voldoet. Je site kan dan sterk wegzakken in de zoekresultaten, of worden voorbijgestreefd door concurrenten die wel een goede zoekmachineoptimalisatie hebben uitgevoerd.

Wij zorgen voor een natuurlijke groei, die bereikt wordt door goede content, een goed linkprofiel en het onderzoeken en elimineren van factoren die bijdragen aan een lagere ranking in Google, zoals linkende sites met een hoge spamscore of slechte autoriteit.

fd-color
fitmanager-color
ixly-color
stethoscoopspecialist-color
woonzorg-color

Enkele van onze klanten

Hoger scoren in Google? Daar zorgen wij voor!

Wij helpen middels een grondige SEO-analyse met het opstellen van een zoekmachineoptimalisatieplan en voeren dit indien gewenst voor je uit. Dit plan gaat ervoor zorgen dat je hoger in Google zult komen op vooraf vastgestelde zoekwoorden die het hoogste rendement opleveren. We geven advies over de noodzakelijke wijzigingen en aandachtspunten, maar je beslist uiteraard zelf of je deze werkzaamheden door ons, of zelf uitvoert.

Heb je al een Google AdWords account?

Nog niet, Ik wil starten met AdWords / wil info over een andere dienstJa, Ik heb al een AdWords account
Vul hieronder jouw AdWords klantnummer in. Je kunt dit bovenin het AdWords dashboard vinden. Bijvoorbeeld: 123-456-7890.

Waar wil je meer over weten?

Conversie optimalisatieE-mail marketingContent marketingWeb AnalyticsZoekmachine optimalisatie (SEO)Social advertising Ja, ik wil graag de adOrbit nieuwsbrief ontvangen

Daarom adOrbit

  • Resultaatgedreven
  • Geen vaste contracten
  • Persoonlijke aanpak
  • Proactief hulp & advies