Adverteren op

Social advertising betekent gericht adverteren op social media. Het is tegenwoordig een van de beste manieren om zeer gericht te adverteren. Elk kanaal heeft namelijk zijn eigen specifieke doelgroep, waarbij zelfs daarbinnen nog verder gesegmenteerd kan worden. Deze segmentering stelt jou in staat om je doelgroep zeer persoonlijk aan te spreken en daarmee een grotere binding te realiseren.

 Je advertenties worden vertoond op basis van de gegevens die gebruikers van de verschillende social mediakanalen hebben ingevuld. Van tevoren is het belangrijk om inzicht te hebben in je doelgroep. Wie zijn ze en waar bevinden zij zich?

imac screenshot social media

Illustratie group targeting bullseye

Weet jij wie je doelgroep is?

Om een succesvolle social advertisingcampagne op te zetten, is het belangrijk om goed te weten wie je doelgroep is. Ten eerste om het juiste kanaal te bepalen, maar ook om ervoor te zorgen dat je daarbinnen nog verder kunt gaan targeten. Denk daarbij aan zaken zoals geslacht, leeftijd, locatie, interesses en gedrag.

Vraag jezelf af uit welke doelgroep je de beste conversie verwacht, maar ook waar voldoende bereik is. Als je doelgroep breed is, maak dan binnen deze doelgroep segmenten, zoals leeftijd, locatie of andere specifieke eigenschappen. Op deze manier kun je een effectieve campagne starten.

Social media, maar waar adverteren?

Welk social media-kanaal voor jou interessant is hangt in grote mate af van de doelgroep die je wilt bereiken en je eigen doelstelling. Is die bijvoorbeeld gericht op conversie, meer naamsbekendheid of een combinatie van beide? Wij helpen onze klanten vooral met Facebook, Marktplaats, YouTube en LinkedIn, maar uiteraard is ook een Instagram, Pinterest of Twitter-campagne door ons op te zetten.

Facebook logo

De grootste partij op het gebied van social advertising is Facebook. De zeer gedetailleerde profielen maken het een erg interessant medium voor adverteerders.

Via Facebook advertising kun je gebruikers subtiel benaderen via advertenties op hun eigen tijdlijn, tussen reguliere content van vrienden. Wil je bijvoorbeeld meer kliks naar je website en conversie? Meer likes op je eigen Facebook-pagina of meer naamsbekendheid genereren? Met adverteren op Facebook kan dat zeer gericht.

Marktplaats Logo

Wil je graag direct meer verkopen realiseren? Overweeg dan adverteren via de grootste marktplaats van Nederland. Marktplaats.nl biedt uitstekende advertentiemogelijkheden om producten te verkopen of diensten aan te bieden.

Een ideaal kanaal voor webshops die hun bereik willen vergroten.

Youtube logo

Wist je dat YouTube na Google de grootste zoekmachine ter wereld is? Het biedt daardoor grote kansen en advertentiemogelijkheden waarmee je jouw boodschap op een unieke wijze aan je doelgroep communiceert. Een YouTube-campagne bestaat uit het vooraf, tijdens of bij video’s weergeven van je eigen video’s of display-advertenties aan de door jou gewenste doelgroep.

Adverteren op YouTube is vooral geschikt voor het opbouwen van naamsbekendheid en het genereren van traffic naar je website, maar daarnaast versterken advertenties of video’s op YouTube je autoriteit en kan het andere reclamecampagnes ondersteunen.

LinkedIn logo

LinkedIn is een zakelijk sociaal netwerk, waarbij gebruikers elkaars netwerk gebruiken om nieuwe contacten te leggen, discussies te voeren of vakgerichte informatie te verkrijgen. Deze unieke eigenschappen maken adverteren op LinkedIn zeer interessant.

LinkedIn is vooral geschikt voor het vergroten van je online zichtbaarheid en branding. Op LinkedIn is het mogelijk om zeer specifiek te targeten, waarbij naast demografische gegevens de focus ligt op professionele eigenschappen.

Waarom kiezen vooradOrbit marketing? 

Persoonlijke aanpak

Wederzijds vertrouwen staat voor ons centraal. Op een actieve en persoonlijke manier bouwen wij elke dag weer aan dit vertrouwen door het beste resultaat voor jou te realiseren.

Resultaatgedreven

De online wereld verandert continu. Met onze flexibele en resultaatgedreven mentaliteit spelen we in op de nieuwste ontwikkelingen en zetten we jouw budget optimaal in.

Geen vaste contracten

Bij ons zit je nergens aan vast, want flexibiliteit vinden we erg belangrijk. Je bent helemaal vrij om zelf te bepalen hoe en wanneer je gebruik maakt van onze diensten, zonder verplichtingen.

Test de effectiviteit voortdurend

Ondanks een uitgebreide analyse van je doelgroep en het creëren van een relevante advertentie weet je van tevoren helaas nooit precies hoe goed een social-mediacampagne in de werkelijkheid zal presteren. Daarom is het verstandig om een campagne gedurende de looptijd goed te (laten) analyseren en verfijnen.

Dit kan uitermate effectief door het doen van A/B-testen. Op deze manier is goed te meten welk type advertentie het beste presteert. Bij A/B-testen worden twee licht verschillende varianten van dezelfde advertentie live gezet, waarna het proces voor de best presterende advertentie herhaald wordt. Op deze manier wordt adverteren op social media steeds effectiever en het budget optimaal ingezet.

a/b splittest
fd het financieele dagblad logo kleur
fitmanager logo kleur
Vitstore logo
stethoscoopspecialist logo kleur
Woonzorg Nederland logo kleur

Enkele van onze klanten