E-mailmarketing

Vrijwel iedereen maakt dagelijks gebruik van e-mail. Bovendien kunnen e-mails zeer gericht naar klanten of prospects verstuurd worden. Daarmee is e-mailmarketing (nog steeds) een perfect marketingkanaal: het is gemakkelijk te automatiseren en een relatief goedkoop middel om mensen te interesseren in een dienst of product. 

Voor veel bedrijven is het werven van nieuwe klanten erg kostbaar en dit zal naar verwachting steeds duurder worden, naarmate de online concurrentie verder toeneemt. Hoewel men tegenwoordig via een standaard e-mail niet meer zo snel verleid wordt tot een aankoop, is dat bij een persoonlijke relevante mail een heel ander verhaal. Met een goed ingezette e-mailmarketingcampagne is het mogelijk om zowel klantenbinding als de omzet te verhogen!

email-marketing-macbook

De grote voordelen van e-mailmarketing

Vergeleken met traditionele direct marketing betekent de inzet van e-mailmarketing een aanzienlijke toename van de respons. Waar deze bij de klassieke acties ligt op ongeveer 2 procent, is een respons van 15 procent of meer bij e-mailmarketing eerder regel dan uitzondering. Ook de meetbaarheid van een campagne biedt veel voordelen. Zo is perfect te zien wie wanneer geklikt heeft, maar ook wie juist niet geklikt heeft, waar vervolgens gericht ingespeeld kan worden middels een follow-upmail , of een andere benadering.

Daarnaast kun je exact zien hoeveel e-mails er daadwerkelijk verzonden, aangekomen en geopend zijn, zie je het aantal kliks en welke onderwerpen in de e-mail het best aangeklikt zijn. Zo leer je welke content bij je doelgroep scoort en zijn volgende e-mailmarketingcampagnes nog verder te segmenteren om de respons daarmee verder te verhogen. Waardevolle informatie dus.

Wij zorgen voor relevantie!

Hoe groter de relevantie van een e-mail of nieuwsbrief voor de ontvanger is, des te groter de kans dat deze converteert naar een aankoop of ander gesteld doel. Het is dus zeer belangrijk om een e-mail perfect te laten aansluiten op de behoefte en het profiel van de ontvanger. Een goede relevantie en kans op een zo groot mogelijke conversie wordt bereikt door onder meer:

  • De e-mail zoveel mogelijk te personaliseren
  • Te zorgen voor een sterke call-to-action (ook in de onderwerpregel)
  • Klikbare links in de e-mail te gebruiken
  • Het juiste tijdstip van verzending te kiezen
  • De e-mail ook voor mobiele schermen goed leesbaar te maken
relevantie
Mailbag

Hoe kom je eigenlijk aan goede e-mailadressen?

Het opbouwen van een bestand met e-mailadressen kost tijd, maar loont de moeite. Zodra een degelijke lijst eenmaal is opgebouwd, dan kun je zeer goedkoop al je (voormalige) klanten of bezoekers tegelijk bereiken. Klinkt interessant allemaal, maar hoe kom je aan deze e-mailadressen?

Enkele manieren om kwalitatieve e-mailadressen te verzamelen zijn een duidelijk inschrijfformulier op de eigen website, werving via social media, een gerichte Google AdWords-campagne, een kortingsactie en bij elke uitgaande mail een nieuwsbrief opt-in. Een professional helpt je graag verder om een optimaal e-mailbestand op te bouwen.

Waarom kiezen vooradOrbit marketing? 

Persoonlijke aanpak

Wederzijds vertrouwen staat voor ons centraal. Op een actieve en persoonlijke manier bouwen wij elke dag weer aan dit vertrouwen door het beste resultaat voor jou te realiseren.

Resultaatgedreven

De online wereld verandert continu. Met onze flexibele en resultaatgedreven mentaliteit spelen we in op de nieuwste ontwikkelingen en zetten we jouw budget optimaal in.

Geen vaste contracten

Bij ons zit je nergens aan vast, want flexibiliteit vinden we erg belangrijk. Je bent helemaal vrij om zelf te bepalen hoe en wanneer je gebruik maakt van onze diensten, zonder verplichtingen.

E-mail remarketing

Het mooie van websites en verzonden e-mail is dat alles perfect meetbaar is. Je weet immers precies hoe lang bezoekers op je site zijn geweest, wat ze daar gedaan hebben en dus welke informatie, diensten of producten zij interessant vinden. Zelfs producten die in het winkelwagentje zijn gelegd, maar helaas toch niet besteld zijn, kunnen worden bijgehouden.

Jammer genoeg worden deze gegevens lang niet altijd gebruikt om een vervolgactie op te doen, terwijl een e-mail deze potentiële klant gemakkelijk alsnog kan overtuigen om het product of de dienst te kopen. Een e-mailremarketingcampagne is dan een uitstekend idee. Op deze wijze houd je binding met de klant en worden (herhalings)aankopen gestimuleerd.

email-remarketing
fd-color
fitmanager-color
ixly-color
stethoscoopspecialist-color
woonzorg-color

Enkele van onze klanten

Meer weten over E-mailmarketing?

Benieuwd wat e-mailmarketing voor jou en je bedrijf kan betekenen? Hoe wij ervoor zorgen dat jouw omzet toeneemt of je meer doelstellingen behaalt? adOrbit voert een grondige analyse uit en helpt je graag met de eerste stappen op weg. Uiteraard ondersteunen we je ook als je een bestaande campagne wilt optimaliseren en verder te professionaliseren.

Heb je al een Google AdWords account?

Nog niet, Ik wil starten met AdWords / wil info over een andere dienstJa, Ik heb al een AdWords account
Vul hieronder jouw AdWords klantnummer in. Je kunt dit bovenin het AdWords dashboard vinden. Bijvoorbeeld: 123-456-7890.

Waar wil je meer over weten?

Conversie optimalisatieE-mail marketingContent marketingWeb AnalyticsZoekmachine optimalisatie (SEO)Social advertising Ja, ik wil graag de adOrbit nieuwsbrief ontvangen

Daarom adOrbit

  • Resultaatgedreven
  • Geen vaste contracten
  • Persoonlijke aanpak
  • Proactief hulp & advies