Conversieoptimalisatie

Een conversieoptimalisatie is het proces waarbij het gedrag en de acties van gebruikers op jouw website of webshop worden geanalyseerd. We onderzoeken, testen en voeren wijzigingen door om het percentage converterende bezoekers te verhogen. Dit doen we door te kijken en te meten hoe lang bezoekers op je website blijven, welke pagina’s wel of juist niet bezocht worden, A/B-testen uit te voeren en meer.

Om een goede meting te kunnen uitvoeren staan diverse tools tot onze beschikking. Zo kunnen sessies opgenomen worden, de flow van formulieren geanalyseerd en heatmaps gemaakt worden. Een heatmap laat zien waar de muis van de bezoeker het meest beweegt en op welke plek of link geklikt is. Aan de hand van de resultaten van de analyse kunnen conversieverhogende aanpassingen op je site worden doorgevoerd.

conversie-optimalisatie

Inzicht in het gedrag van bezoekers

Het is belangrijk om te weten wat bezoekers op je site doen. Hoe gedragen zij zich? Hoe navigeren ze? Komen ze daarbij knelpunten tegen? Wij gebruiken onder meer de tool Hotjar, die perfect inzicht geeft in bezoekersgedrag en de gebruikerservaring. Muis- en klikgedrag van bezoekers kunnen worden opgenomen en door het genereren van heatmaps en het instellen van conversiefunnels ontstaat een duidelijk grafisch inzicht in het gedrag van je bezoekers. Door deze gegevens vervolgens te verzamelen en te analyseren kunnen wijzigingen doorgevoerd worden.

rendement-adorbit

Meer conversies? Meer omzet!

Een conversie is een actie die bezoekers van je website uitvoeren. Dat kan de verkoop van een product zijn, maar ook het inschrijven voor je nieuwsbrief of het aanvragen van een offerte. Realiseer je na een conversieoptimalisatie meer verkopen, dan neemt je omzet evenredig toe.

In eerste instantie kijken we bij conversieoptimalisatie naar eventuele problemen of slecht presterende pagina’s. Bij een webwinkel wordt ook het afrekenproces onder de loep genomen, om ervoor te zorgen dat meer mensen het bestelproces afronden. Na analyse ontstaat een helder beeld en stellen we een plan van aanpak op. Niet alleen individuele pagina’s, maar ook snelheid, gebruiksvriendelijkheid en het design van je website worden goed geanalyseerd.

Waarom kiezen vooradOrbit marketing? 

Persoonlijke aanpak

Wederzijds vertrouwen staat voor ons centraal. Op een actieve en persoonlijke manier bouwen wij elke dag weer aan dit vertrouwen door het beste resultaat voor jou te realiseren.

Resultaatgedreven

De online wereld verandert continu. Met onze flexibele en resultaatgedreven mentaliteit spelen we in op de nieuwste ontwikkelingen en zetten we jouw budget optimaal in.

Geen vaste contracten

Bij ons zit je nergens aan vast, want flexibiliteit vinden we erg belangrijk. Je bent helemaal vrij om zelf te bepalen hoe en wanneer je gebruik maakt van onze diensten, zonder verplichtingen.

Het nut van A/B-testen voor verdere optimalisatie

Ook A/B-testing maakt onderdeel uit van een goede conversieoptimalisatie. Met A/B-testen kan het effect van een verandering uitstekend gemeten worden. In de praktijk worden twee varianten van een pagina gepubliceerd, waarna gekeken wordt welke van deze twee pagina’s het beste converteert.

De meest effectieve pagina wordt dan live gezet, waarna de conversie van een specifieke pagina of je gehele site aanzienlijk zal verbeteren. Na livegang kan de nieuwe pagina verder geoptimaliseerd worden, door wederom een A/B-test uit te voeren, met de al verbeterde pagina als uitgangspunt.

a-b-test
fd-color
fitmanager-color
ixly-color
stethoscoopspecialist-color
woonzorg-color

Enkele van onze klanten

Meer weten over conversie optimalisatie?

Optimalisatie van je website is een essentieel onderdeel van je marketingstrategie en over het algemeen een relatief eenvoudige en goedkope manier om de effectiviteit van je website te vergroten. Na optimalisatie is het rendement op ingekochte traffic via bijvoorbeeld AdWords aanzienlijk hoger. Je hoeft minder te investeren om hetzelfde of een beter resultaat te behalen. Wij helpen je graag met concrete suggesties en ideeën om de conversies op jouw website te verhogen. Neem gerust contact met ons op en informeer naar de uitgebreide optimalisatiemogelijkheden!

Heb je al een Google AdWords account?

Nog niet, Ik wil starten met AdWords / wil info over een andere dienstJa, Ik heb al een AdWords account
Vul hieronder jouw AdWords klantnummer in. Je kunt dit bovenin het AdWords dashboard vinden. Bijvoorbeeld: 123-456-7890.

Waar wil je meer over weten?

Conversie optimalisatieE-mail marketingContent marketingWeb AnalyticsAdWords éénmalige laten optimaliseren & trainingSocial advertising Ja, ik wil graag de adOrbit nieuwsbrief ontvangen Door op 'Neem contact op' te klikken ga je akkoord met onze algemene voorwaarden en ons privébeleid

Daarom adOrbit

  • Resultaatgedreven
  • Geen vaste contracten
  • Persoonlijke aanpak
  • Proactief hulp & advies