Content nodig voor jouw

‘Content is king!’, is een veelgehoorde uitspraak. Goede inhoud (content) is de basis voor succes. Wat is contentmarketing precies en hoe zet je het efficiënt voor jouw organisatie in? Wat je ook doet, door relevante en waardevolle inhoud op regelmatige basis en via het juiste kanaal te verspreiden, kun je nieuwe klanten aantrekken en bestaande klanten binden en behouden.

Hoogstwaarschijnlijk lees je bewust of onbewust veel publicaties van andere bedrijven die regelmatig een blog of nieuwsbericht op hun site of op die van derden (laten) plaatsen. Dit is een voorbeeld van contentmarketing. Het doel van het delen van informatie, verhalen of andere inhoud is doorgaans om een relatie op te bouwen met en vertrouwen te kweken bij de doelgroep. Uiteindelijk kan dit omgezet worden naar meer omzet, door de juiste kanalen te kiezen en de lezer of bezoeker van je site voor hen zo relevant mogelijke content aan te bieden.

screenshots op imac ipad en iphone

response-book

Waarom contentmarketing inzetten?

Het idee achter contentmarketing is dat mensen eerst op zoek gaan naar informatie alvorens ze besluiten een dienst af te nemen of product te kopen. Door actuele en relevante content te publiceren zorg je ervoor dat deze (potentiële) klanten jouw informatie daarvoor gebruiken. Vaak hoef je deze informatie niet eens aan ze op te dringen, omdat zij zelf deze informatie opzoeken.

Uiteindelijk komen ze bij jouw content uit, zonder dat je daarbij heel concreet jouw dienst of product aanprijst. Slechts het geven van informatie, zonder direct te willen verkopen is onderdeel van een goede contentmarketingstrategie. Met contenmarketing creëer je vooral klantenbinding die in de nabije toekomst veel kan opleveren, in de vorm van meer autoriteit voor je eigen merk, binding met het merk en uiteindelijk meer omzet.

oude typemacgine a beyerlen & co stuttgart

Meer en betere respons op mailings

Als je goede relevante content op de juiste manier en op de juiste tijd aanbiedt, speel je in op de behoefte en beleving van de ontvanger en ben je voor hem of haar zeer interessant. De leads die deze content uiteindelijk oplevert zijn zeer waardevol. Maar welke content is het meest effectief? Probeer om:Als je goede relevante content op de juiste manier en op de juiste tijd aanbiedt, speel je in op de behoefte en beleving van de ontvanger en ben je voor hem of haar zeer interessant. De leads die deze content uiteindelijk oplevert zijn zeer waardevol. Maar welke content is het meest effectief? Probeer om:

• Redactionele content aan te bieden (vermijd te commerciële inhoud)
• Zo gericht mogelijk voor de doelgroep te schrijven
• Content te maken die via meerdere kanalen in te zetten is

Waarom kiezen vooradOrbit marketing? 

Persoonlijke aanpak

Wederzijds vertrouwen staat voor ons centraal. Op een actieve en persoonlijke manier bouwen wij elke dag weer aan dit vertrouwen door het beste resultaat voor jou te realiseren.

Resultaatgedreven

De online wereld verandert continu. Met onze flexibele en resultaatgedreven mentaliteit spelen we in op de nieuwste ontwikkelingen en zetten we jouw budget optimaal in.

Geen vaste contracten

Bij ons zit je nergens aan vast, want flexibiliteit vinden we erg belangrijk. Je bent helemaal vrij om zelf te bepalen hoe en wanneer je gebruik maakt van onze diensten, zonder verplichtingen.

Creëer niet zomaar content

Publiceer je al regelmatig een blog, nieuwsbrief of andere online communicatie naar je contacten? Heb je daarbij goed nagedacht over je contentstrategie? Wat en wanneer communiceer je precies en vooral: waarom? Een goede contentmarketingstrategie speelt in op de behoefte van de ontvanger. We zien echter vaak dat vooral datgene wat het bedrijf zelf graag wil vertellen gecommuniceerd wordt, doorspekt met reclame om de ontvanger te overtuigen een dienst of product aan te schaffen.

Bij contentmarketing draait het vooral om het neutraal geven van betrouwbare informatie. Als zij iets willen kopen, dan weten ze jouw bedrijf echt wel te vinden. Contentmarketing kan wel ondersteunend zijn aan andere (meer commerciële) marketingcampagnes.

marketing illustratie
fd het financieele dagblad logo kleur
fitmanager logo kleur
Vitstore logo
stethoscoopspecialist logo kleur
Woonzorg Nederland logo kleur

Enkele van onze klanten